Meta açıklamalar hakkında bilmeniz gereken her şey

Meta açıklamalar; bir sayfanın veya içeriğinin ne ile alakalı olduğunu anlatan kısa özet metinler olduğunu söyleyebiliriz. Bu metinler arama motorlarını sayfanın içeriği hakkında bilgilendirmek için kullanılır ve arama motorları tarafından kullanıcılara gösterilebilir.

Meta açıklamalar nedir, sıralamaya etkisi, seo uyumlu açıklamalar

Örnek bir meta açıklaması;

 

Meta açıklamaları nasıl olmalıdır? Kuralları nedir?

  • Meta açıklama boş bırakılmamalıdır. Her sayfanın kendine özgü bir açıklaması olmalıdır.
  • Aynı meta açıklamalar bir den çok sayfa için kullanılmamalıdır.
  • Spam yapılmamalıdır. Gereğinden fazla anahtar kelime girilmemelidir.
  • Çok kısa olmamalıdır. En azından bir cümle hatta yapısal veriler dahi olsa yazılmalıdır.

 

Meta açıklamalarda karakter yada kelime sınırı var mı?

Açıklamalarda her hangi bir karakter sınırı yoktur, fakat görünüm sınırı vardır. Şuanda Google arama sonuçlarında en fazla 320 karakterlik bir açıklama görüntülenmektedir.

 

Meta açıklama ne işe yarar? SEO açısından faydası var mı?

Meta açıklamalar teknik olarak bakarsak; arama motorlarına sayfa hakkında özet sağlamaya yarar. Fakat bizi ilgilendiren kısmı pratikte ne işe yaradığıdır. O halde buraya dikkat ediniz lütfen. Meta açıklamalar sayfalarımızın yada içeriğin reklamıdır, kullanıcıların o sayfada ne bulacakları yada aradığı şeyi o sayfada bulabilecekleri fikrini verir. Kullanıcıların arama sonuçlarında, listeden hangi sonucu seçeceği çok büyük bir oranda meta açıklamasına bağlıdır. Bu nedenlerden ötürü açıklamalarınızı yazarken, reklamınızı güzel yapın, kullanıcıya aradığı şeyin sizde olduğunu gösterin. Onlara vakitlerini boşa mı, yoksa istediklerini bulmak için mi harcayacaklarını gösterin.

 

Meta açıklamaların arama sonuçlarındaki sıralamaya etkisi var mı?

Bu sorunun cevabı bir çok kişi tarafından yanlış bilinmektedir. Bir çok yazar meta açıklamaların sıralamaya doğrudan etkisi olduğunu düşünür ve açıklamalarını tamamen anahtar kelimeler ile doldurarak arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkacağını sanmaktadır. Fakat durum kesinlikle öyle değildir. Gerek Google yayınları olsun, gerekse çalışanların açıklamaları olsun aynı şeyi belirtiyor. “Meta açıklamalar arama sonuçlarındaki sıralamanızı doğrudan etkilemez.”Aranan kelime sizin açıklamanızda on defa geçtiği için, iki defa geçen kişiden daha ön sırada çıkmazsınız. Bu yüzden saçma bir şekilde oluşturulmuş, kullanıcılara itici gelecek açıklamalar kullanmayın. Bunun size faydadan çok zararı dokunacaktır. Peki derseniz ki doğrudan etkilemiyorsa dolaylı yollardan etkiliyor mu? Evet etkiliyor, fakat bu etki o kadar dolaylı ki doğrudan fark etmeniz çok zor.

Kaliteli bir şekilde oluşturulmuş meta açıklamalar, sayfanızın tıklanma oranını kesin bir şekilde yükseltir.

Bakın yukarıdaki cümlemde dikkat etmeniz gereken nokta tıklanma oranının yükselmesi, tıklanma oranı yükselirse sıralamada yükselir. Umarım meta açıklamaların sıralamaya dolaylı olarak nasıl etki ettiğini anlatabilmişimdir.

 

Oluşturduğum meta açıklama arama sonucunda görünmüyor.

Google iyi bir arama motoru olmak için çalışıyor. Kullanıcılara gerçekten aradıkları şeyi sunmak ve onlara en kısa sürede ve en doğru şekilde istediklerini vermeye çalışır. Kullanıcıya sayfa hakkında daha net bilgi vermek ister ve bu nedenle arama sonuçlarında, daha faydalı olacağını tespit ederse meta açıklama yerine içeriğinizin belirli bölümünü yada bölümlerini gösterebilir. Hatta gerekirse içerikten snippetler gösterebilir. Daha net bir şekilde söylemek gerekirse kullanıcıya en faydalı olacağını düşündüğü bir şekilde oluşturduğu açıklamayı gösterir. Buradan şöyle bir mesajda çıkarta bilirsiniz kendinize; Kalite kısmen değil, içeriğin tamamında olması gereken bir şeydir.

 

Kaliteli ve doğru meta açıklamalar nasıl olmalıdır?

Sizlere kişisel bir fikrimi söylemek istiyorum; Her hangi bir problemin çözümü, sorularda yatar.

İçeriğinize açıklama oluştururken kendinize sorular sorun, bu sizin daha kesin bir sonuca varmanızı sağlayacaktır. Böylece doğru bir özet açıklama metni oluşturabilirsiniz. Mesela açıklamalarınızı oluştururken; “bu yazıda neyi anlattım ben?” diye sorun kendinize. “Bu yazımda meta açıklamalar hakkında uzun ve detaylı bir yazı hazırladım. Bu yazımda kaynaklar gösterdim” gibi bir cevap olabilir en basitinden. Son derece basit ve net üstelik hiç bir spam içermiyor. Ayrıca meta açıklamalarınızda yapısal verilerde kullanabilirsiniz. Arama motorları gerekli gördüklerinde bunu kullanabilirler.

Aşağıda bir film için örnek bir yapısal veri içeren meta açıklama görelim.

 

 

Bu makaleyi yazarken faydalandığım kaynaklar:

https://webmasters.googleblog.com/2017/06/better-snippets-for-your-users.html
https://searchengineland.com/google-fundamentals-writing-meta-descriptions-not-change-longer-search-snippets-288414
https://support.google.com/webmasters/answer/7451184
https://webmasters.googleblog.com/2007/09/improve-snippets-with-meta-description.html

Merhaba ben Cihan EKEN   Uzun yıllardır bilgisayar ve internet ile ilgileniyorum. Esasen mesleğim Elektrik Teknisyeniyim fakat hem keyif aldığım için hem hobi amaçlı web siteleri ve bunların gelişimi ile ilgileniyorum.   Wordpress özellikle ilgi alanıma giren bir sistem, bu nedenle sık sık Wordpress hakkında faydalı paylaşımlar yapıyorum. Bunun haricinde web sitelerinin SEO ve özellikle de Site İçi SEO gelişimlerini araştırmakta ve bu gelişimleri takip etmekteyim.   1993 ANKARA doğumluyum. Şuan da Fransa da yaşamaktayım. Merak edip okuduğunuz için teşekkürler. :)

Bir Cevap Yazın